25 februari 2024

INFO-AVOND APOTHEKER EN NOTARIS

Op donderdag 2 mei hebben we een informatiebijeenkomst georganiseerd in ’t Kwartier met notaris Karolina Meems van notariskantoor van Kaam en apotheker GertJan Hooijman van apotheek Alphega.

De notaris vertelt u hoe u zelf de regie kunt houden als u er zelf nog bent, maar ook als u er niet meer bent. Bepaal zelf wat u wél wil, maar zeker ook wat u niet wil. Als u niets geregeld heeft, neemt de wetgever namelijk de regie van u over. Een goed testament bij overlijden (ik ben er niet meer) maar zeker ook een goed Levenstestament (ik ben er nog wel, maar het lukt niet meer) is bij uitstek geschikt om u rustig te laten slapen.

Om de kosten van geneesmiddelgebruik te verlagen, zijn er de afgelopen jaren vele regels ingevoerd door zowel zorgverzekeraars als de overheid. Hierdoor komen met name ouderen vaak voor verassingen te staan in de apotheek en zijn er ook regelmatig tekorten van bepaalde medicijnen. Geneesmiddelen worden niet vergoed, er moet worden bijbetaald of het uiterlijk van het doosje verandert steeds. Het is niet meer vanzelfsprekend dat hetgeen de arts voorschrijft ook daadwerkelijk wordt afgeleverd. Wel is het uiteraard zo dat er altijd dezelfde werkzame stof en de juiste hoeveelheid in de tabletten zit.

Op deze avond gaat de apotheker u meer duidelijkheid verschaffen over hoe een en ander nu precies in elkaar zit.

Verder zullen er door beide sprekers specifieke vragen worden beantwoord die door leden vooraf zijn gesteld.

We nodigen u graag uit voor deze informatiebijeenkomst.

Datum/tijd:      donderdag 2 mei van 19:30-21:30. Inloop vanaf 19:00.

Waar:              ’t Kwartier – de grote zaal

Deelname:      Gratis. Wel graag van tevoren opgeven in verband met de organisatie. Info@seniorenverenigingheusden.nl

Wij hopen dat u van de partij zult zijn.

Het bestuur van Seniorenvereniging Asten-Heusden, Asten en Ommel.