Attentieregeling huwelijksjubilea en overlijden

• De ene familie wil de gebeurtenis in de intimiteit van de eigen kring beleven en zal dan ook beperkt en heel gericht kaarten versturen en geen publicatie doen in de media.
  • De andere familie stelt prijs op brede belangstelling van de buitenwereld. Deze familie zal mogelijk kaarten verspreiden en/of adverteren in de plaatselijke pers, zoals bijvoorbeeld het Peelbelang.

Voorop staat, dat Seniorenvereniging Heusden de opvattingen van de familie respecteert.

Dat betekent:

Als de Seniorenvereniging geen kaart krijgt of er is geen persuiting waarmee men de buitenwereld informeert, dan gaan we uit van de privacy-opvattingen van de familie en vinden we het passend om niet te reageren.

Als de Seniorenvereniging wel een kaart krijgt of we lezen een advertentie/bericht in de pers, dan concluderen we dat men het op prijs stelt om de buitenwereld in kennis te stellen. Dan gaan we er mee om als hieronder vermeld (tenzij kaart en/of advertentie uitdrukkelijk om beperken van de belangstelling vragen).

• Huwelijksjubilea 50/60/65 jaar

Is er een receptie? Dan zal een delegatie van het bestuur deze bezoeken.

Is er geen receptie, dan sturen we een attentie in de vorm van bloemen.

• Overlijden van een lid

Datgene wat in de rouwkaart of in de perspublicatie staat, is voor ons leidend.

Wordt er een afscheidsdienst gehouden? Dan zal iemand van het bestuur deze bijwonen. Is er sprake van een afscheidsdienst in een kerk, dan stellen we in de kerk het vaandel van de vereniging op.

Waarom alleen een vaandel in de kerk en niet in uitvaartcentra? Gebleken is, dat uitvaartcentra dit vrijwel nooit op prijs stellen. Zij zien dit  als een reclameuiting die niet passend is in hun locatie.

Indien uit de berichtgeving van de familie blijkt, dat men huisbezoek en/of bezoek rouwkapel op prijs stelt, zal een delegatie van het bestuur daaraan gevolg geven, tenzij sprake is van een alleenstaande.

Bij de ontvangst van een rouwkaart (via post of email), wordt het desbetreffende lid automatisch van de Seniorenvereniging afgemeld.