Ouderenadvisering

Het aanbod aan voorzieningen, regelingen en activiteiten op het gebied van wonen, welzijn en zorg is groot, ingewikkeld en vaak onduidelijk.

Ben je op zoek naar informatie, ondersteuning en advies over een specifiek onderwerp en wilt je hierover persoonlijk iemand spreken in je eigen omgeving? Dan is het Dorpssteunpunt je graag van dienst in de persoon van Arie van den Boomen. Hij bespreekt geheel vrijwillig en in vertrouwen met je over jouw problemen op het gebied van wonen, zorg en welzijn en helpt je -indien mogelijk- met het oplossen van deze problemen. Ook is hij het luisterend oor wanneer je jouw verhaal kwijt wilt en staat je met raad en daad terzijde.

Nadere informatie vindt u hier.

Desgewenst kun je ook gebruik maken van een cliëntondersteuner van de Seniorenvereniging Asten. Wat zij voor je kunnen doen en wie dat zijn, lees je hier.

Een van de vele voorzieningen die de gemeente aanbiedt, betreft de extra uitkeringen voor de mensen met een minimaal inkomen. Dit zijn de zogenaamde Regelingen voor de minima. Hieronder een overzicht waar je deze vinden kunt.

Regelingen voor de minima

Een korte uitleg op de site van de gemeente Asten vind je hier

Meer uitgebreide documentatie en uitleg zie je op de site van het Sociaal Team Asten. Deze site vind je hier.

Een handige samenvatting van de regelingen die er zijn, vind je in het document Regelingen voor minima.